OpenTTD-Hungary Honlapcsoport
Bejelentkezés / Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főmenü / Main menu
 >> Főoldal / Home
 >> OTTD-Hungary Site
 >> OTTD-Hungary Blog (ÚJ)
 >> OTTD-Dunaújváros Team
 >> OpenTTD-Dunaferr Studio
 >> OpenTTD-Galeria
 >> SimCity4-Hungary Site
 >> Andromeda-Hungary
Kapcsolat / Contact
 >> Fórum / Forums
 >> Zárt chat / Members chat
 >> Szerkesztőség / Editorial
Tartalom / Content
 >> Letöltések / Downloads
 >> Hírek / News

 

Statisztika / Statistics
Indulás: 2008-11-30
 
Üzenőfal / Chat
Hello to everybody! If you want to write a message here, at the "név" you need to write your name, and at "üzenet" you write your message.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

free counters

 

 
Zárt-/ Closed-chat online:

Belépés a Zárt-Chatre

 

Google PageRank

Free Air Plane MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
 
Scn.Iskola:2.cikk

<< Scn. Iskola 


Scenario Iskola
2. Cikk

Ezekre lesz szükség:
Alap scenario letöltése
És ez a térkép:




Egy kis elmélet:

Nos, hol is kezdjem... végül is belevághatok rögtön a közepébe egy kis földrajzórával. Mi is a térkép valójában? A térképek a földgömböt és annak fokhálózatát síkon ábrázolják. A gömbön lévő pontokat, vonalakat rajzilag (geometriai úton), vagy számítások révén (matematikai úton) vethetjük a síkra. A vetítés elkerülhetetlenül torzulásokkal jár... sajna. Akit érdekel ez a téma, az ennek részletes leírását megtalálja minden minőségibb földrajz atlasz bevezetőjénél.
Megijedni nem kell, nem olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre hangzik. A legbonyolultabb számítás is az osztás-szorzás lesz,később. Erre majd visszatérünk még. Most, az első feladatnál nem is kell bajlódni a térkép fokhálózatával, már előre megcsináltam nektek, melyet letölthettek a honlapom ezen cikkjének alján. De azért leírom, miként lehet elkészíteni.

A gyakorlatban, számunkra:

Igazából két módszert javasolnék, hogyan lehetne a jpg. fájlformátumú térképet megközelítöleg szabályos és egyforma területekre osztani.
Egyik megoldás, ha ragaszkodunk a térképen található koordináta rácshoz, és azt egészítjük ki egy egyszerű rajzoló programmal (pl.: Paint). Kiegészíteni azért szükséges, mert nincs az a részletes térképész, aki minden egyes fokot berajzolna számunkra, pedig ezen módszernél hasznos lenne... ezzel a móddal nagyon nem fogunk foglalkozni mostanság, rengeteg számítást igényel a minél minőségibb és pontosabb végeredmény.
A másik mód, amit én is ajánlok, hogy a jpg. formátumú térképet egy rajzoló programmal egyenlő négyzetekre osztunk, ahogy én is most elkészítettem számotokra. Ebben nincs semmi ördöngőség, csak annyi a különbség, hogy most nem vesszük figyelembe a Föld gömb-formája miatt kialakuló pontatlanságot-torzulást. Ez nem nagy eltérés, csupán néhány százalék, de egy nagy scenario esetén (2048x2048-nál) már lényeges eltérés lehet. Most eme módszerről olvashatsz tovább...
Miután megvan a térkép a saját rácsunkkal, újab dolog letöltése szükséges: az alap (teljesen sima) scenario, melyet szintén letölthettek a honlapom ezen cikkjének alján. Miután ez is megvan megnyithatjuk az OpenTTD pályaszerkesztőjét. Az alap scenario 256x256-os "felbontású", de valójában 261x261 négyzetet találhatunk rajta (aki ráér, megszámolhatja...). Nincs más dolgunk, mint összehangolni a jpg. formátumú térképet és az alap scenariot. A térképet előkészítettem, 4x4-es négyzetekre (a piros kerettel körberajzolt terület), a többivel nem kell foglalkozni. Most egy kis matematika következik... A scenarionk egy oldala ugyebár 261 kocka hosszú. Ahhoz hogy kialakuljon a 4x4-es rács mint a térképen, a 261-et elosztjuk 4 felé. Az eredmény: 65.25. Nem baj ha nem kerek szám, ennyi hiba még bőven belefér. Tehát a scenario mind a négy oldalán 65 kockánként leteszünk egy jelölést [kép02-01]

,mondjuk egy három kocka hosszú sziklás csíkot a scenario oldalával merőlegesen (90'). Miután megvagyunk ezzel, csak annyi dolgunk van hátra, hogy az egymással szembe lévő három kocka hosszú jelöléseket összekötjük [kép02-02]

, hogy a scenarion is kialakuljon a térképen is lévő négyzetrács (ugyanúgy a sziklás gombbal, mint eddig). A négyzetrács később eltakarítható, letörölhető, nem is lehet majd észrevenni, ne aggódj emiatt. És az első komolyabb feladat kész is: sokkal könnyebben és pontosabban tudunk már területet formálni - terepmunkát végezni, hiszen már van mihez viszonyítani, nem ugy mint egy teljesen üres scenarion.

Egy újjab szakasz következik: a partvonal kialakitása.

Az én módszerem a következő: A 65x65-ös négyzetenként (szektoronként) "szilkás" tereppel (hasonlóan mint korábban a szektorok rajzolásánál) vagy "folyó-elhelyezéssel" először jelképesen megrajzoljuk a partvonalat mindenféle földmunka nélkül [kép02-03].

Majd ha a szektor kész, lehet süllyeszteni a földet a tengerszintre a megrajzolt vonal mentén [kép02-04].


És így haladunk szektorról szektorra, míg elkészülünk minden partvonallal. Ez lesz a házi feladat is, hogy a térkép partvonalát rajzoljátok meg teljes egészében, majd elkülditek az e-mail címemre a következö cikk publikálásáig (a következő péntek).

A képek, a scenario és a térkép mind-mind letölthető a honlapom Scenario iskola részlegében, a 2.cikknél értelemszerűen (http://nltiger2008ttd.5mp.eu).

Sziasztok.
NLTiger

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?